Alla inlägg under december 2007

Av Anna - 31 december 2007 20:45

Vilken god sallad marsvinen fått. E hade gjort den och skivat i mycket gurka, och sen  gillar inte mina grabbar tomater så nästan alla fans kvar. Mums till nyårs gott.

Ztina har inte fått ungar än, jag väntar.

Av Anna - 31 december 2007 20:21

Gott Nytt År.

Lilla Mollan ligger och dreglar,skakar. Hon gillar inte att det smäller ute.

Vi försöker bara att vara som vanligt, men det är inte lätt att låtabli att pjoska med henne, när mans er hur dåligt hon mår.

Vi skulle till ett par vänner nu i kväll, men de hade fått magsjuka i familjen de också. Så gubben och jag sitter här hemma själva, just nu.

Stor killarna är på fest, det blir nog ett riktigt hålligång folk från både mellösa och pålsboda skulle visst komma. hoppas de får kul.

Har smakat den goda tårtan jag igentligen skulle tagit med bort, den var god i allafall, så där missade dom något.

Ett riktigt GOTT NYTT ÅR på Er alla bloggläsare vi ses 2008!!!

Kram ANNA


Av Anna - 30 december 2007 17:03

Mag sjukan florerar här hos oss båda sönerna F & E kräks och mår allmänt pyton. Usch och fy. Vill inte bli smittad, de får sköta sig själva.

Själv har jag bakat dumle bakelser. helt otroligt goda.

Man gör en mördeg 

200g smör/margarin

1dl socker

3.5 dl vetemjöl

1 tsk bakpulver

rör ihop till en deg delar i 24 delar rullar till kulor, lägger i aluminium formar.

Trycker ner en dumle kola i varje. In i  ugnen ca 10-12 min.

Ta ut låt svalna några minuter, lägg en nobless choklad rundel på varje kaka. så den smälter lite. Låt svalna.  Jätte super mumse gott till kaffet. och lätt och sanbbt också, det är bra det.


Gott Nytt År ifall jag inte hinner skriva i morr'n.

Av Anna - 29 december 2007 17:59

Allt är trist, Räkningarna hopar sig, sitter och ska betala dom, inte kul. Fattar inte dom som inte har några räkningar en månad, det finns faktiskt såna, även om man inte kan tro det när man ser min hög.

Jag skulle gärna dela med mig om någon vill ha.

Mollan har rena skräcken för smällare,träligt värre.

Tråkigt väder hela dagen. Gjort rent till de små svinen i  källaren, hoppas Ztina får sina ungar snart. men jag tror det dröjer, lite än.

Vill så gärna få ungar i färgen Buff, min favvo färg.Här kommer en liten marsvins bild.På Presley och Zima. Söta eller hur.

Av Anna - 28 december 2007 23:18

Ja så var den här dagen till ända.

Vi =jag och mannen i mitt liv, har varit till stan, för inköp av jakt byxor. men kostnaderna för dom var hiskliga så han får beställa på internet istället.

Sen har vi ju Mollan hon är så hiskligt rädd för smällarna, som tjuter.

Hon darrar som ett asplöv, och vill inte gå ut. så nu köpte jag något hälso kost grejs som man skulle ta varje dag nu före nyår.  Men hon är aldelles utslagen så det kan vi inte ge henne igen förens på nyårs afton. Suck. vi som ska bort hur ska det gå.

Väntar på marsvins ungar nu i dagarna, det är en av de nya lunkaryorna som sak ha från den 29 alltså imorgon, men sen kan det ju dröja ett tag tycker inte hon är så tjock än. bilden är på Guldlock som ska ha om ca 2 veckor, hon är så fin tycker jag.

Av Anna - 26 december 2007 17:57

Så var det dax, ett stort F.. i går gick jag ner för att titta till marsvinen i källaren. Hjälp det droppar från taket. riktigt rinner, så nu har vi fått stänga av vattnet, finns ju ionga rörmockare på helgerna, knappast annars heller.

Jisses vad man blev glad , kunde nästan inte sova. Vad det är jobbigt med sånt man inte rår över.

Tog med grabbarna till marieberg och rean, de skulle handla upp julklapps pengarna, jag hör hur det dundrar i källarn E har satt in någon bas låda i sin bil. J har köpt telefon, vi stod en timme i kö. Själv köpte jag singstar. så jag kan få utlopp för mina talanger **fniss**

Måste ha ennat att tänka på än läckor. Så kunde vi ju passa på att gå på toa också. Jisses vilket liv, aldrig får man ha det rigtigt bra, då kommer ettt magplask.

Simma lugnt.

Av Anna - 25 december 2007 19:27

Så var det klart, tänk vad fort Julen rullar på. I går var vi hos mor & far, tillsammans med syskon och deras familjer. Skönt men mannen i mitt liv var uschlig . Hans mage var i olag och han låg på soffan i stort sätt hela tiden. Synd på den goda maten.

Paket fanns i massor, de barn som jag är moster och faster åt fick så mycket paket så man blir omringad med papper, i stora högar. Mina tre tossingar är ju stora så där blir det mest pengar och sånt.

Jag fick Julklapp av min bror, vi lottar vem vi vuxna ska ge en julklapp. fick fin parfym och spa set.

i dag har vi haft svärmor och svärfar här, H lite bättre i dag, åt lite.

Å vad det är gott med räk omelett, helt klart min favorit förutom skinkan förstås.

Mollan och jag var ute och gick nyss, det regnar och är grått, ingen julstämning där inte.

Av Anna - 20 december 2007 21:29

I dag var en bättre dag, smörgås tårtan jag slog ihop igår vart underbart god, en av de bästa jag ätit faktiskt,

Jag tror knepet var att jag bytte ut hälften av skinkan mot kassler, efter tips från en vän.

Tårtan min mamma gjort var god den också. Men hennes kakor med smör kräm riktigt smälte i munnen.

Som ni säkert förstår har vi haft stor kalas här i dag. Min son E fyllde 18, bara att grattulera, Han klara teori provet till körkortet också, grattis till det med.

Marsvinen mår bra , äter mig snart ur huset. hö't g´år åt i drivor.

Jul ångesten börjar nog lätta tror jag.

Presentation

Omröstning

Vilken är ditt favorit marsvin
 Lunkarya
 Sheltie
 Peruan
 Abbessiner
 Self
 nonself
 alpaca
 merino
 skinny
 lakeland
 cuy
 teddy
 rec
 CH teddy
 korthårig blandis
 långhårig blandis
 virvel blandis.
 annan sorts marsvin

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26
27
28 29 30
31
<<<
December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards