Alla inlägg under april 2008

Av Anna - 29 april 2008 22:25

Tänk vad eld är kul. Vi var till sportstugan med skalmansverkstad i dag. Hela dagen, hade med oss makaroner korv och köttbullar och ärter och majs.

sen wookade vi i hop det över öppen eld.  Vi har köpt en gjutjärns wok på tre ben, den var mycket bra.

Blev bara rädd ett litet tag när jag var ensam vid brasan och det slog upp meter höga flammor, då är man liten,

men allt gick ju bra.nu på kvällen spela äldsta sonen fotboll. Tyvärr blev det 3-1 till andra laget.

En spelare fick åka ambulans, hade skadat nyckelben eller något sånt.

Sport är farligt, Och att inte sporta är också farligt. Så hur gör man?

Kryssar runt i sin egen takt, gillar jag i allafall.

SIMMA LUGNT!

Av Anna - 28 april 2008 22:37


Hej och hå!

I dag har det varit full fart, jag har varit till USÖ hos min doktor och gjort en ögonbotten fotografering.

Jobbigt efteråt, man får några droppar i ögonen så puppillerna utvidgar sig

(man ser ut som en knarkare)

Sen fick jag gå med solglasögon och se fånig ut eftersom det inte fanns någon sol.

Försökte gå på stan och handla, men jag kunde inte focusera blicken så jag blev yr. Åkte i stället till navet i hällabrottet, köpte glas och lite annat onödigt porslin.

Sen råkade jag ju stanna till vid   deli bake , Mums vilka bakverk.

Dammsugare och choklad bollar arraks bollar. Jisses det är inte bra men gott.

Alla marsvin mår prima, får en liten giva gräs nu varje dag för att vänja magen. Dom blir aldelles saliga.

NATTIBITTI!

Av Anna - 26 april 2008 22:45

Jaha då var det så dax igen för den årliga Pålsbomarken.

Jag är ju född där i pålsboda och kan liksom inte låta bli att åka dit.

Mest kul om man ser släkt och gamla klasskamrater, men det var knalt med det i år. bara en slälkting och en klasskompis.En gamal chef, men det är ju inget att skryta med haha.

Men jag var till pålsboda toffelns utförsäljning.

ja sär jasär, jag köpte, håll i er nu  ... 11 par skor

vissligen var 2 st till gubben och svärmor men endå.

Alla skor, kängor sandaler kostar 50 kr.

ni fattar va för 550 kr får man 11 par Otroligt.

Bara en känga som jag köpte kostar 700 i verkliga livet.

Det gör miog gott att handla skor ska ni veta.

Och i Elim kapellet sålde dom kläder. fyll en kasse för hundra kr, så klart att jag gjorde, fick rum med tio grejor. otroligt igen.


I går var vi till Västerås och hämta en liten marsvins kille. släthårig buff.

Tur man har GPS och en go gubbe som kör. Fast han var dunder förkyld.

Har inte bestämt vad lilla killen ska heta än, skicka gärna ett förslag.

god natt nu ska jag hoppa i bingen.



Av Anna - 24 april 2008 21:25

Så v ar en ny dag till ända.

Solen har lyst över mig och de mina.

Helt klart underbart att det är varmt och skönt.

svårt på jobbet, att klä barnen. endel har fortfarande overall och endel kommer utan jacka. Vilket jag nog tycker är lite i kallaste laget.I skuggan är det inte så varmt.

Försök hålla balansen på cykeln, med en Molly i koppel i handen.

Prova första gången i dag.

Gick inte bra, hon drog och ville bara före den där otäcka cykeln som jagade henne.

Marsvinen serverades gott gräs och maskrosor till kvällsmat. Oj vad det var gott.

Har funderingar om jag ska sätta ihop Zima och presley igen. kanske  vi får se på lördag.

Gubben lilla är helt uschlig, han borde ligga til sängs, men jobbet är det bråttom med så det blir inte av.

Usö har intressanta video klipp med oprationer på sina sidor.

Kolla under utbildning och video arkiv.

Har tittat på en sån opration som H och jag gjort

karpal tunnel klyvning, kul att se, eftersom man gjort den oprationen 2 grr.

här är adressen:   http://www.orebroll.se/uso/page____11443.aspx

Jag skulle nog gillat att vara doktor, och operera lite. Intressant.

I morgon ska vi till Västerås och hämta min lille marsvins kille, ska bli kul.

14 mil är det dit har vi räknat ut.

Middag i dag blev bara falukorv och makaroner, fast det var gott.

Och som han säger kram och kyss och nyp i stjärten.

Av Anna - 22 april 2008 22:25

Hej!

ännu en kul dag. Har bestämt mig för att åka till västerås och hämta min lilla marsvins kille på fredag.

Ska bli roligt att se honom live. Sen är det bara att jag ska finna en hona till honom. helst self i en bra färg. Vilket de nu är?

Han har ett långt namn så vi måste nog hitta på något enkelt, ska fundera ut något bra. Enkelt och klatchigt.  Lutar just nu åt Bengaa. Fast det lät bättre en det såg ut i skrift.

Jobbet går som en dans, det är kul , Är faktiskt väldigt nöjd med mitt yrkes val ( i allafall i dag , när solen skiner och man kan välja att vara ute)

Vi har varit på utflykt till Bystad näs. otroligt vackert, frånsätt där vildsvinen bökat.  Mycke vildsvin där ute.Jätte vackert vid Sotterns strand.

På em var jag på Arbetslagsledar möte, tyvärr kom bara jag och chefen, fast det var bra endå, diskuterade likabehandlings planen.

Sen köpte jag fika bröd till apt som vi började med kl 17. det jhar gått i ett i dag.

Vi diskuterade barnen inför utvecklings samtalen. väldigt nyttigt att höra vad de andra har att säga, ibland ser vi olika saker hoss barnen.


Mollan den tokan hade tagit ut mina peen'seer från altan och försökt få ur dom ur plantrings ställen i plast. Hon fick skäll. Hon förstod nog att hon gjort fel. vi får väl se om hon gör om det.  Hoppas inte det.

I morgon är hundkursen inställd tyvärr. får träna hemma istället.


Sussa sött!!!


Av Anna - 21 april 2008 22:21

Ooohohoh!

Vilken härlig dag.

Ärv isst en låt som börjar så fick den i huvet när jag skrev det här, konstigt.

Vädret har varit kanon fint i dag, jag har städat på altan, så nu kan man sitta där.

SKÖNT!

Jobbat som vanligt , Var till vatten jympan med anso.

Det är kul att glöta runt en stund, sen brukar vi passa på att handla på konsum i vingåker. H  ska jämt ha kalkon pålägg från konsum, är visst extra gott.

Har stått och stekt gös till h och barnens mat lådor , inte illa för dom som gillar fisk = inte jag.

Både f oc h e ska ju ha låda denna vecka.

Tänk efter vad du fyller din påse med.!!!

Livet är som en påse tomt och innehållslöst om du inte fyller det med något.

'Helt klart något att fundera på.

Har ett marsvin som väntar på mig i Västerås. När ska jag komma dit?

Hoppas att min gube vill följa med, annars blir jag solo.

Sov i ro slumra in....

Av Anna - 19 april 2008 21:56

Bilder från Regions trampen

.

På väg upp mot bergakungens sal.

Bild innifrån klipp grotta.

Klättring med rep, på smala stigar, Molly var jätte duktig

En jätte rolig dag.

Av Anna - 19 april 2008 18:18

Oj vad kul vi haft i dag, men trötta är vi.

Åkte kl halv 9 i morse och var inte hemma förens vid halv 6 . Var till Skärmarboda vi Nora på regions Tramp med Scouterna.

Vi i patrull fiskjusen var 14s t Vi var en ledar patrull.

Hade kul men inte lika bra upplagt i år , tyckte vi. Stationerna var fria att gå till hur man ville och för oss vart det mycke väntetid, så vi hann inte så många stationer.  Men mycket trevligt åär det att gå och prata i skogen.

Vilka omgivningar, Massor med klippor och klippgrottor.

Vi hade med Molly, hon trog som en toka. Tur hasse hade bältet runt höften.

Hade bakat piroger i går, så vi hade gott att äta under dagen.

Piroger är så himla gott.

Ska sätta in bilder i  från kamran så kanske ni får se någon bild från trampen snart.

 Kallt var det också , inte alls så varmt och skönt som i går.

KRam

Presentation

Omröstning

Vilken är ditt favorit marsvin
 Lunkarya
 Sheltie
 Peruan
 Abbessiner
 Self
 nonself
 alpaca
 merino
 skinny
 lakeland
 cuy
 teddy
 rec
 CH teddy
 korthårig blandis
 långhårig blandis
 virvel blandis.
 annan sorts marsvin

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards