Alla inlägg under augusti 2008

Av Anna - 30 augusti 2008 18:19

Vilka gulliga ungar.

2 killar och 2 tjejer.

En golden white hona

en buff white roan hona

en choklad golden white hane

en black golden white hane.

Här är bilderna på kull V


Av Anna - 30 augusti 2008 11:56

Av Anna - 29 augusti 2008 22:00

Äntligen är det ungar i huset igen.

Labolina har fått 4 söta bebbar. 2 hannar och 2 honor.

Det var i går kväll vid 10 tiden, jag gick ner för att släcka, hade haft på känn sedan jag matade när jag var hemma på rast. Hon kom imnte fram och tigde som vanligt.

Dom har så underbara färger , ska försöka fota dom i morgon.

För en gång skull var honorna finast.

Labolina är sheltie/virvel blandis och pappa till

ungarna är Antonio  Lunkarya.

Helt gudomliga ungar.

Antagligen måste jag i alla fall sälja alla, för att ha plats till de andra. Suck

vill som vanligt ha alla kvar.

Ängla ska nog också ha om någon vecka skulle jag tro.

det ska verkligen bli kul.

simma lugnt.

Av Anna - 27 augusti 2008 22:18

Stackars labolina, Hon är så tjock vågar inte peta på na. Men allt är bra och hon äter som en häst, I bland tror jag dom är billigare drift en marsvinen.

Har försökt få köpa en buff self hona , men tyvärr var hon tingad.

Men det kanske dyker upp någon.

Ängla är också tjock men för henne verkar det vara längre tid kvar.

I går började Molly och vi på s¨pår kurs i vingåker. Kul.

sov gott.

Av Anna - 20 augusti 2008 22:04

Vilken arbets dag!

började kl 8 och var inte hemma förens 21:30.

Arbets plats träff.

Ja du vilket möte.Nog om det, olika åsikter finns det.


Funderar om jag ska börja döpa marsvien i ett annat system än A-B-C

Har ju redan kommit till U sen jag börja.

V nästa gång måste börja fundera, har ni bra namn förslag skriv dom här, på innlägg.


Av Anna - 19 augusti 2008 22:14

Hel skön dag.

Allt flyter på .

Har så fruktansvärt många ideer som liksom ploppar upp.

Finns en hel del jag vill göra, med barnen på förskolan.

Teater, mucikal, att vi frökanr spelar för dom.

En massa sånt kul bara liksom blommar upp i mig.


Tog en promenad med stavarna. hittade kantareller fyllde en hund skit påse ( oanvänd)full med kantareller.

Tur att man har påsar i fickorna.


Marsvinen fick gott gräs och en massa kvistar,

så dom är jätte glada.

Hoppas Labolina får till helgen.


Känner att jag har lite ont i hälen efter prommenaden

behöver bättre skor.


sussa gott

Av Anna - 17 augusti 2008 17:57

Blä, usch det regnar. inget vettigt på programmet i dag.  Ville åka till vingåkers factory outlet men ingen ville med.

Nu känns allt bara tråkigt. Träligt, och mera träligt.

Tjafs och stön usch.

Vet inte vad jag ska eller vill göra. något kul.


Marsvinen är trista dom med, surar för attt dom inte får färskt fint gräs, men det är för vått, bara gamalt torrt hö och morötter, på menyn i dag.

Labolina är jätte tjock så jag hoppas hon får ungar fram imot nästa helg. det skulle liva upp.  Änglas mage ser också ut att bli större, men hon ligger nog någon vecka efter. Har i allafall flyttat ihop dom, dom går så bra i hop, inget tjafs där inte.

Antonio har fått flytta in till Tilly och Fideli. Så jag hoppas på lunkarya ungar i Oktober.


kram Annalisa



Av Anna - 14 augusti 2008 15:21

Hej och hå vad vi handlade i går.

Vi var till ikea med jobbet halva dagen i går.

Ppå fm hade vi samtal om , Ja vad heter det nu igen, mitt minne, glasklart i en sekund eller 2. suck.

JA strunt i det efermiddagen var kuligare.

Vi handlade massor med nödvändiga saker, till jobbet och fikade och år ute , Det var väldigt personal vårdande.

Efter köpte jag mig en tunika, på gina tricot.

i Blommigt, har nämligen köpt mig en svart nyss och den är så skön, så det är lika bra att köpa sig en till.

I dag har jag jobbat tidigt, synd bara att jag fick sitta själv från kl 6. Barnet som kommer då hade en sjuk mamma, så dom kom senare.

Föräldrar på dagis som inte kan säga Hej på morgonen.

Jag får spader vilken stil.

Att jag ska vara glad och trevlig förväntar dom sig, alltså .

Men sen inte ens säga hej tillbaka när man hälsar god morgon.

Pyton!

Ska väl nämna att de allra flesta säger hej på morgonen.

Men dom borde tänka på hur dom startar dagen för mig, som ska vara glad och ha hand om barnen hela dagen.

Nu är jag i allafall hemma hos min lilla hund och katt, några av barnen svamlar omkring .

J hade en hel drös med fotsvettsluktande kompisar och tittade på film.

F önskar sig lasange till middag men jag har ingen lust att laga.

Och nu ringde svärfar...bla blabla.

jag orkar inte åka dit i gen i dag dom har 28.5 grader inne

jag kan inte andas.

Dom är gamla, men 28.5 grader!

 jag storknar.



Presentation

Omröstning

Vilken är ditt favorit marsvin
 Lunkarya
 Sheltie
 Peruan
 Abbessiner
 Self
 nonself
 alpaca
 merino
 skinny
 lakeland
 cuy
 teddy
 rec
 CH teddy
 korthårig blandis
 långhårig blandis
 virvel blandis.
 annan sorts marsvin

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards