Alla inlägg under oktober 2008

Av Anna - 28 oktober 2008 22:05

Ännu en dag i paradiset!

Alla jobbarkompisar var tillbaka, till jobbet, även om de inte var riktigt krya. Visst är det bra att de är tillbaka men , Ja vad ska man säga?

Arbetslags ledar träff på em, inget speciellt nytt under solen.

Försa hur det blir med det under våren?

Marsvinen mår bra, Tilly verkar ha lugnat sig lite. Hon ammar dom bättre nu.

Någon som vet?^

Är saffron ett buff marsvin med ljust röda ögon^?

Eller?

Snälla hjälp mig med färg.

Tack

Av Anna - 27 oktober 2008 21:44

Halloj!

Baby boomen har startat.

den 18/10 fick ju ugglybetty 2 gulliga buff/buffagotie bebbar.

Och nu igår, inte den förväntade Guldlock utan lilla Tilly fick sin första kull.

Tre Lunkaryor, en svart/buff en pe buffWhite och en de white.

2 honor och en hanne.

Jätte kul.

Hoppas bara hon sköter om dom väl.Hon är lite hoppig tycker jag.

Ska sätta upp lappar om de andra marsvinen som är till salu.

Har köpare till 2 st.

Skulle nog vilja sälja en av gamla hannarna också.

Fast kanske inte ändå.

På jobbet, var två borta, men det fixade sig med en vikarie, så vi klarade dagen i allafall.

Jag berättade sagan om prinsessan och grodan -

och hans och greta, som lite berättar teater. det tycker dom är kul.

Ja med när jag får spela alla roller själv.

Man skulle ha m ycket mer sdago berättande tycker jag.

finns så många fina gamla folksagor.


Av Anna - 24 oktober 2008 23:20

Hej igen

Har varit och permanentat ig, så nu har man krull igen.

Jätte bra tycker jag det blev, Slippper allt platt och rakt.

Och igår köpte jag en advents ljustake i gjutgjärn för 100 kr

bra tycker jag.

Kul med en ny grej. köpte den på Nordiska kompaniet i kumla,, dom har så mycket kul.

men krullet var bäst.

Av Anna - 24 oktober 2008 23:13

Äntligen Fredag.

Fast vad fort tiden går nyss var det måndag.

veckan har varit både upp och ner.

Är en hel del , oroligheter på jobbet.

Men det löser sig nog med tiden.


Jag väntar på Guldlocks bebbar. hon är jätte tjock. och nu börjar det bli dax för lunkaryorna, dom som tagit sig.

Behöver sälja av en del.

Men två creme ungar är tingade. Kul. Flytta långt ska dom få göra också.

I morgon är det dax igen, storrengöring.


MinGubbe H och Mollan ska gå drev i miorgon på brevens.

Kul för dom. en heldag i skogen.

Jag saknar vår spår kurs. Det var kul.


Av Anna - 21 oktober 2008 18:47

Hej och Hå

Marsvinen är inne i en baby boom, och köpare verkar det vara ont om.

Uggly Betty, har fått 2 underbara

buff/buffagoutis, jag är så glad.

När dom fötts i buren där ochså Guldlock går trodde jag att det var hennes ungar först. innan jag upptäckte att hon fortfarande var tjock.

Så nu väntar jag på hennes sheltie ungar också.

Hon är så sprickfärdig, och Uggly Betty var bara halv tjock,

men så var det ju bara 2 st, en hona och en hanne.

I dag id et fula vädret har vi varit ute nästan hela dagen.

Ganska skönt men jag är frusen nu till kvällen.

Besparingarna innom östernärke, kommer bli stora,

än vet vi inte vidden  av det hela. Fast jag försöker låtabli att grubbla över det för ofta.


Av Anna - 17 oktober 2008 23:25

Ja så har man sett nya indiana jones filmen.

Helt klart som vanligt.

Men gillar man Indiana så gör man,

Har satt ut fler annonser om marsvinen, men har inte bestämt mig om jag ska behålla 2 av creme killarna än.

Har ju egentligen inte plats. Men skulle ju vilja ställa ut dem i uppfödar grupp. Suck, man kandske kunde få låna dom av nya ägarna, men då vet man ju inte.

äsch.

Kul dag på jobbet i dag. Lugnt och skönt.

Lite kallt bara när vi var ute, hade behövt mössa, kände jag.

I morgon är det bur städ som gäller.

Skulle behöva rensa här uppe med.

nu ska jag gå och lägga mig, och komma ihåg att stänga av alarmet.

Simma Lugnt!


Av Anna - 14 oktober 2008 19:16

Buy C Chair 10 

Säg det högt, på engelska

skit kul.

Har jag talat om att jag var på mannekäng uppvisnng i fredags.

Jätte trevlig tjej kväll i lännesbygdegård.

Det serrverades paj och sallad Gott. Och sen var det uppvisning av green house kläder. Jätte snygga.

Försäljning av smycken fanns också.

En helt enkelt trevlig kväll. Tack till mitt trevliga sällskap som hittat på det här.

Kort om folk på jobbet, som tur är har barnen också varit sjuka, så det har inte varit värre en vanligt.

Men det går löss, och det bara kliar i huvet bara jag hör ordet, inte för att jag någonsin haft det, men det är väl psykologiskt på nått vis.

Marsvinen fick räddisor i dag, inte gott tyckte de flesta, men några tokar åt.

kram allihopa.


Av Anna - 12 oktober 2008 18:11

Vår lilla Mollan är så duktig.

H gjorde ett vilt spår i dag, med blod klöv och hela köret.

Sen väntade vi i några timmar.

Molly tog spåret direkt. Jätte kul.

Marsvinen mår bra,

 i dag har jag ränsat i landet så dom fick all, broccoli och morötterna eller rättare sagt blasten

eftersom det inte blev några morötter under 

 MYSKO!

Stackars presley som blev illa biten, har börjat läka ihop fint nu,

skönt.

han har fått en tjej till sällskap också, så han blev lite gladare.

I går sattte jag upp nya gardiner i rummet och tvättade fönstren.

Vad bra det kändes efteråt.

Rart med de nya gar´dinerna  vart det med.


Presentation

Omröstning

Vilken är ditt favorit marsvin
 Lunkarya
 Sheltie
 Peruan
 Abbessiner
 Self
 nonself
 alpaca
 merino
 skinny
 lakeland
 cuy
 teddy
 rec
 CH teddy
 korthårig blandis
 långhårig blandis
 virvel blandis.
 annan sorts marsvin

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards