Alla inlägg under juli 2008

Av Anna - 28 juli 2008 23:53

Har varit till Navets loppis i hällabrottet i dag.

Fick tag i glas skålar formade som glass strutar, att servera glasss i, endast 8 kr st, och det fanns hela 6 st.  Vi åt glass i dom i kväll med rån och hallon och kola sås, värsta lyxet.

Sen köpte jag en ram med en bred kant, och en hårdbröhållare  Dom har jag målat i kväll med vit krakelerings färg,, Ramen blev skit b ra. Bröd hållaren med men H gillade den bättre som rödlaserad ( men det gjorde inte jag.)

2 glas att göra fler lyktor av, Ett album som jag ska använda till Molly bilder.

Sen var det nog inget mer.

Kul hade jag i allafall.

Av Anna - 28 juli 2008 23:09

Blixtar och dunder hjälp vad det åska i går natt hoppas det inte blir lika i natt.

Risken finns. En stor åsk front närmar sig säger dom överallt.

Inte för att jag är ädd, men hunden är det. Och i natt skaka hon som ett asplöv, och kröp upp  och la sig mellan våra kuddar.


Marsvinen har det ganska skönt i källaren fast nu börjar det även där bli lite varmt.

Zima har inte fått nått än, I bland betvivlar jag att hon ens är på tjocken, fast jag tycker nog att brösten är lite större än vanligt. Vi hoppas att det blir snart annars tror jag det blir problem med plats längre fram.


Har precis läst ut en jätte bra bok. Deckare, vilket minne jag har kommer inte i håg titel eller boknamn, ska försöka kolla till i morr'n.

Av Anna - 28 juli 2008 23:09

Blixtar och dunder hjälp vad det åska i går natt hoppas det inte blir lika i natt.

Risken finns. En stor åsk front närmar sig säger dom överallt.

Inte för att jag är ädd, men hunden är det. Och i natt skaka hon som ett asplöv, och kröp upp  och la sig mellan våra kuddar.


Marsvinen har det ganska skönt i källaren fast nu börjar det även där bli lite varmt.

Zima har inte fått nått än, I bland betvivlar jag att hon ens är på tjocken, fast jag tycker nog att brösten är lite större än vanligt. Vi hoppas att det blir snart annars tror jag det blir problem med plats längre fram.


Har precis läst ut en jätte bra bok. Deckare, vilket minne jag har kommer inte i håg titel eller boknamn, ska försöka kolla till i morr'n.

Av Anna - 26 juli 2008 21:21

I do the hippie hippie shake!!

Det dånar från grann trädgården, ungarna (19-20 år) även våra är där .

Det är för fest till hasselbacken. Tack och lov ska inte vi dit.


Vilken underbar dag det varit, vi har tillbringat den på sjön. Vatten skidor och att åka ring stod på  programmet. Fast inte för mig det räcker att flyta på en luft madrass. Jag är rent av helt kokt röd. Ganska kräftlik.

Sen hade vi med pasta salld och åt där ute vid essbäcken.

Mysigt.

Nu kom en bra låt, forever young. I bland får de till det.

Ska gå ut nu igen här är så varmt så man kan dåna.

kram

Av Anna - 22 juli 2008 21:52

Hej har varit på en semester snutt.

Vi åkte så att säga bakvägen till Ljungsbro och c loetta först, Köpte en massa gott.

Sen bar det av till linköping Vi åt gott på en liten grill Pizzeria och sen vandrade vi runt i stan en stund, Mycket folk och så fin stämning där.

Annat mot Örebro allt är så glest där. Vilket man nog får skylla på att marieberg finns, där är det ju folk.

sen vidare förbi bergs slussar, stannade inte vi har sett slussningen så många gånger.

Sen vidare mot klockrike, och vi leta reda på kornett gården ett museum med helt sjukt massa grejer.

jätte kul kan helt klart rekomenderas.


I går flyttade Uffe och Ubbe, Dom kommer få det toppen lycka till.

Bild från muse'et.

Av Anna - 19 juli 2008 14:42

Så var det då lördag.

Marsvinens rengörings dag.

'Klo klippning till de som behövde = de flesta.

Sen rengöring av alla burar, riktigt ordentligt, Dom fick stå med Ättika i för att all kalk skulle gå bort, men sen såg dom ut som nya allihopa.

Ättika är toppen, kan användas till mycket.

Kompost tunnan som jag slänger skräpet i är för liten nu när jag fått göra en bur till.

Måste försöka minska en bur.

Men snart flyttar ju några stycken sötisar.

Var ju nyss och hämta marsvin hos L  Lillhagas

Hon hade små fina lappar med bild på marsvinen på burarna, så den ide'e n stal jag på direkten.Hoppas det inte gjorde något.

Det blev så trevligt när alla kan se vilka som är i burarna, även min käre make som inte alls intresserar sig för marsvinen tyckte det var roligare när han såg vad dom hette i burarna.

Så nu har jag tagit kort på dom jag inte hade kort på,

och gjort i ordning lappar till alla utom dom jag ska sälja.

Ha en bra dag i ruskvädret.

En bild på nyförvärvet  Viby's Lugano

Av Anna - 17 juli 2008 22:34

I dag har vi varit i väg på en längra cykel tur tillsammans med fam.S-K

Vi hade fika med oss och åkte på en massa små grusvägar inne i skogen runt Himmer's hållet. Vi hitta en fin fika plats i ett vindskydd av lyxigare modell.

Luften var lagon varm ,En t-shirt på räckte bra.

vi var borta ca 2,5 tim, men det var så skönt och trevligt så.

Marsvinen får gräs så det snart sprutar ur örona på dom. Men det är lite jobbigt att plocka allt detta gräs.

Lugano börjar känna sig hemma här. Kul. På måndag ( troligen) ska småkillarna flytta. Men jag behöver mer plats om Zima snart får sin kull, Men jag är inte riktigt säker hur långt gången hon är.


Jisses vilka hallon jag har i trädgår'n. Mums har plockat av och fryst in.

Odlingarna i mina pall kragar har tagit fart kul.

Sen har jag varit till grannen A-C och klättrat i körsbärs träden, masser  med goa bär. Jag koka spottsoppa, mums va gott.

I morgon finns inga planer gjorda för en, men jag vill åka någon stans, vart =?

Kära bästa äldsta vän, Höra av dig, kom hit och fika en dag.

sussa sött.

Av Anna - 13 juli 2008 21:15

I går ringde AT och ville ha med mig på Loppis i Brevens, Hel kul jag blev så glad hade ingen aning om att det var.

I förrgår när vi var till Arboga tittade A-L och jag på en massa ljuslycktor i en affär, och jag kom på en id'ee om att göra egna av gamla glas. Så nu var det stor bråtska att skaffa glas på loppis.

Hittade några som skulle passa, måste vara utåt svängd kant för att passa modellaen jag ville göra. Hittade även en barometer att ha i köket, lite retro stuk.

Och i dag tog jag med A-L till UNICEF's loppis i Asker, fyndade glas i massor såg bara tilltänkta ljus lycktor i allt.  Kul


I går var det rengörnings dax till mina marsvin igen. Hade lite omflyttning, små killarn Uffe & Ubbe fick flytta till Farbror Presley för att lära sig lite marsvins vett innan de flyttar, dom blir ju 5 v till nästa helg, då vill nog nya matte och husse snart hämta dom. Även Ullis ska flytta snart, dom är så fina allihopa.  I morgon ska jag hämta en  Sheltie hane i vretstorp. Han kommer från Viby's uppfödning. L  har varit så snäll att tagit med honom från utställningen i Eskilstuna.

Ska bli kul att para honom med Guld lock bara hon fått vila från sin andra kull ett tag.

Ska försöka sätta in bilder på lite grejer ( lyktor jag gjort). Och en bild på Uffe som är lite rädd när han är ute i gräset. Och på min nya barometer som visar att vi går mot finare tider.

Simma lugnt.

Presentation

Omröstning

Vilken är ditt favorit marsvin
 Lunkarya
 Sheltie
 Peruan
 Abbessiner
 Self
 nonself
 alpaca
 merino
 skinny
 lakeland
 cuy
 teddy
 rec
 CH teddy
 korthårig blandis
 långhårig blandis
 virvel blandis.
 annan sorts marsvin

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards