Alla inlägg under januari 2008

Av Anna - 31 januari 2008 15:57

En tidig jobb morgon igen ,som vanligt på Torsdagar. men frukosten på jobbet ät toppen. Pang , inte illa.  Pang är fralla med smält ost. Härstammar från Pålsboda  folkasboskolan, där i caffeterian serverades denna underbara mellis för bara en sumbolisk summa. Pang med saft 2.50

Så nu när jag och A i köket har gått i skola där måste vi ju skola in barnen, så de vet vad det är.

Suttit och skrivit räkningar i sista stund som vanligt, och med de sista slantarna för den delen också. Jag vill ha mer pengar, helt klart inget emot att någon skänker mig en mille.

Nu ska jag ner och steka burgare till ett hungrigt gäng.

Av Anna - 29 januari 2008 21:24

Ännu en dag till ända. Tänk vad mycket som hinner hända ( haha vad jag rimmade bra.) Har tillbringat nästan alla tid på Usö med svärmor. Jag har en supergullig liten svärmor, som tyvärr hela hösten fått dragas med ett elakt bensår. Nu blev det värre en vanligt och jag följde henne till både vårdcentral och akuten på måndagen. Vilken tid på akuten, suck. kom in vid kl18 och var inte hemma förens vid tolv tiden. All personal på sjukhuset var så gulliga och trevliga. En doktor med dredlocks (svensk & tjej) jätte gullig.

Sen in i dag igen. Jobbade en timme på morgonen innan vi drog iväg.

På infektions kliniken togs massor av prover. Och det hemska såret lades om. Så nu får vi se hur det utvecklas. Socker sjuka ligger antagligen bakom att det inte läker.

Skulle vilja ha varit på jobbet i dag (låter otroligt eller hur) Men just i dag hade vi arbets byte flera förskolor i mellan, An var till ett dagbarnkollektiv oc vi skulle få besök av en kille K. Han jobbar också med 4-5 åringar så det hade varit kul att byta tankar lite mer.

men vi får hoppas att vi byts av fler gånger, vill gärna själv åka till andra ställen.

På eftermiddaagen gick jag och AC ut en sväng runt spåret, skönt med en prommenad i dagsljus.  Sen vid halv 7 ringde Anso ,så då tog vi en sväng runt gärdet, alltid bra med promenad , speciellt om man äter en semla sen man kommit hem, min första i år.


Kolla in Presley och Billy i lek lådan vid gungbrädan gulliga eller?

Billy gömmer sig och myser i filtarna.

Av Anna - 27 januari 2008 19:54

Nu har vi varit på kalas i Kumla, Lilla C fyllde 5 år, Tänk vad stor hon blitt.

Före det var vi till marieberg och köpte en present, tänk  vad de hittar på . En Barbie sort som kan ha olika utryck i ansiktet, man tryckte på knappar på ryggen, ja säger då det.

J och Jag, det var bara vi, åt på vår favorit resturang( Ha om man kan kalla Mc Dounalds resturang) Alltid god mat och snabb service,hihi.

Köpte lite smink på HM, Jag gillar ju glitter, lite glitter varje dag har ju inte skadat någon. Folk kanske tycker jag är tokig, men det bjuder jag på.

Åt J's rum fixade vi blomkrukor med sådana här buxbomsbollar i . Vi kastade nämligen ut alla kaktusar ur hans fönster i morse.

Det är bara det att de andra killarn skulle behöva göra det samma.

Får bli till en annan gång.

Har fixat bilder på de nya marsvins ungarna kull R. Pappa lunkarya mamma Lunkarya blandning. Jätte kul färger en nästan hel choklad tror jag jätte söt.

Dom andra är fina de också en silver agouti/ vit ,en svart vit en vit. kolla på bilderna.Endast den svart vita är hane. Mest honor kors i taket.

visar en manipulerad bild när J spelar tv spel på sitt rum.


Av Anna - 26 januari 2008 22:42

Hualigen vad dagen rusar iväg. Speciellt om man har fullt upp. Försöker komma ikapp med tvätthögen, eller rättare sagt högarna. Hur mycket tvätt det blir när maskinen står still ett par dagar. (vattenbrist ni vet)

Tur man har en tumlare så man kan torka det mesta där , annars skulle det aldrig gå.

Ut med Mollan måste man också, men i dag var ju vädret skönt, även om det blåste lite kallt runt gärdet. Och inte hann jag byta gardiner heller, än har vi jul här i vårt hus ( i allafall i fönstren.)


Sen har F varit på fotbollscup i vingåker, de andra gossarna och H (=mannen i mitt liv) har varit och huggit ved, de är så duktiga.

H & mej ( som barnen på dagis säger) monterade ihop tvätt skåpet vi köpte på IKEA. Men vi ber J om hjälp med att såga ur hålet för vasken. Vi hade nog klarat oss själva men  det är ju lite noga det där. J är ju snickare så han håller på med sånt oftare än vi.

Vilka gulliga marsvins ungar, har tagit kort så ni får se i morrn.

I morgon ska vi på 5 års kalas i kumla till C, min bror R's  lilla flicka. Ska bli kul.

sussinöö!!!!

Av Anna - 25 januari 2008 23:20

I dag har jag varit på en av de bättre fortbildnings dagar vi haft sedan jag började innom barnomsorgen.

Mycket intressant och kul, inte så mycket prat utan direkta tips som man kan använda i barn gruppen på en gång, Massagen var kul men det gör vi redan , så det var inte så nytt. Men utomhus pedagogiken var ur kul fast det blåste smådjävlar och regna. Ska till verka lite saker att använda nu redan i helgen , så jag kan testa dom på Tisadag då vi har utomhus dag.

Tänk vad kul man kan ha med enkla medel och lära sig så mycket.


På tal om marsvin så har Grållan fått sina ungar 4 st sötisar ska ta bilder i morgon ville inte störa dom nu i kväll, läckra färger verkar det ha blivit.

Ha en bra dag ska sova nu  God natt och Simma lugnt.

Av Anna - 24 januari 2008 19:47

Idag har jag varit till Hindersmässan årets största  marknad i Örebro,

Slutade kl tolv på jobbet och tog bussen in, så man slapp leta parkering för bilen. Hade bestämt mig för att köpa ny plånbok, min var trasig, så jag sprang runt och letade länge ville ha en viss sort med sån där tant knäppning (bygel lås) för mynt facket. Hatar blixt lås , ppengarna blir så svåråtkommliga då, ha det kanske vore bra.

Sen hittade jag en fleece väst åt svärfar och korv som jag var utsänd att köpa. 5 för en hundring tyckte svärfar var bra.

Själv köpte jag en hand väska, så om maken läser det här får han väl spader, Jag hoppade nämligen över att berätta det, för han tycker jag har för många väskor. Men jag behövde en ny större.Snyggare


Jag får verkligen tacka mina goa grannar B & AC för att dom tog hand om min busiga hund i dag. Eftersom rörmockaren fortfarande höll på i huset

Kunde ju mollan inte vara inlåst där. Nog för hon är snäll men hon vill lägga nosen i blöt överallt. Och sonen F jobbade i stället för mig på dagis. Föresten jobbade han för Ani också så han borde ha dubbelt betalt.

Rör krökarn är föresten klar nu med det mesta, ska bar asätta in ett utkast i tvättstugan , men det måste beställas så det tar lite tid.


Inga marsvins ungar inom syn håll.

Här ser ni hur trött Mollan blev i dag. Och kolla väskorna, jag hade tillochmed bygel på den gamla väskan.



Av Anna - 23 januari 2008 18:38

Hej svejs i lingonskogen. Äntligen ett tunnt täcke av snö. Allt blir så mycket ljusare, behöver ljus, ljus, ljus.

Tänk vilket underbart roligt, ibland jobbigt jobb man har. Ungarna ger en så mycket, man får vara både ute och inne, istället för att stå på en fabrik och inte se dags ljus på dan alls.

På hur många jobb är det första man möts av, att någon ropar ditt namn ,som om dom har längtat efter dig hur länge som helst , och sen ett par goa runda armar i en bamse kram, kan man ha det bättre.  Ska försöka tänka på det när jag är trött och grining, och inte vill se en unge så långt ögat når.

Marsvinen får visst aldrig sina ungar, känner att dom inte får min tid så mycket som vanligt. Vi har ju inte vatten i huset som det ska och rör mockaren håller på för fullt, allt det är lite jobbigt.

Zima kanske inte ens är på smällen vågar inte klämma för mycket, så jag har blivit osäker, hoppas hoppas attt det tagit sig.

Av Anna - 21 januari 2008 19:22

Hej hopp så var det måndag igen!

Helgen går i 100km/h  fattar inte vad man gjort. Eller inte gjort för den delen, vad jag gjorde i lördags kommer jag inte ihåg, antagligen bara vanliga tråkigheter.  F's tjej  H var här, verkar vara en rar tjej.

Söndagen medförde i allafall att man fick se lite folk, var till marieberg och skulle köpa grejer till tvättstugan och F's toa.

Tvätt hoar till tvättstugan var skit dyra tills vi kom på att vi kunde åka till IKEA. Ho + skåp +luckor för 1200/ bra.

Hittade en Toa på krauta med sits,och avstängningsventil. Verkar som alla ska säljas utan annars och bara en toa sits kostar kring 500 kr, inte klokt.

Rensade ur tvättstugan och avloppet för tvättmaskinen, hu vilken upplevelse, trodde jag stött på en dö råtta, Bara en massa slem äckel urk.

Tur att jag ska till IKEA på Fredag med jobbet, såg en massa roligt, som inte H & J ville stanna och titta på. Ett gäng tjejer är bättre, i allafall på tyg avd.

Stannade på jobbet lite extra idag. Rörkrökarn var ju här hemma och jobbade, Jobbigt att ha folk i huset, man vet inte vad man ska göra.

Men snart är vattneet tillbaka, ska bli skönt, har varit utan sedan annandagen.   Alla hinkar som okupperar toaletterna ska ner i källarn.

 Inga av de ande´ra marsvinen har fått ungar än väntar och väntar.

Ett kort av E's snygga bil i poster form.






Presentation

Omröstning

Vilken är ditt favorit marsvin
 Lunkarya
 Sheltie
 Peruan
 Abbessiner
 Self
 nonself
 alpaca
 merino
 skinny
 lakeland
 cuy
 teddy
 rec
 CH teddy
 korthårig blandis
 långhårig blandis
 virvel blandis.
 annan sorts marsvin

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards