Alla inlägg under februari 2008

Av Anna - 24 februari 2008 17:51

Söndag änden på veckan, Skönt men nervöst, varför ska jag stressa upp mig så bara över en liten buss resa, liten och liten- ska ju till Malmö.

Studiebesök på en skola som arbetar med flexibel skolgång/lärande.

Kunde dom inte hittat någon närmare.

Först skulle vi åka tåg det lät ju bra, det gillar jag. men det blev för dyrt, Buss så långt, HEMSKT. Det är mest folk med från skolan, alla arbetslags ledarna, sen är vi några arb.lag.led från förskolan, och lite rektorer och några politiker tror jag. Kan ju bli intressant.

Ska preparera mig med åksjuke piller.

Jag och H tog en härlig prommenad med Mollan på Em, Vi gick förbi ett gammalt torp, jag blev så sugen. Skulle vilja bo så där ute i skogen.

Med lite uthus, man kan ha några hönor och kaniner och marsvin.

hunden kunde springa lös på tomten, (skulle antagligen inte funka hon skulle bara jaga hela tiden.) Men dröma kan man ju.


Marsvinen mår bra allahoap. Har klippt några av de vuxna idag. Dom såg lite risiga ut med sitt långa rufs. Honorna som fått ungar klippte jag före födseln men dom behövde en trimmning igen.

Kul med alla trevliga marsvins vänner man får på nätet, gillar att få mail och prata marsvin.

Ha en skön dag vi hörs inte förens tidigast Onsdag. ;-)

Av Anna - 23 februari 2008 16:38

Lördag, hela veckan -Nej tack.

Förmiddagen förstörd, vi var osams hela familjen. Suck. Jag tror jag blir galen.

Nu har det gått över som tur är.

Varit ute med Mollan och gått en sväng, hon drar så man kan bli galen ibland.

Städat hos marsvinen, hjälp vad gulliga bebbarna är just nu. som lurviga damm tussar, mjuka och goa.

Klippte klorna på de äldre marsvinen, Kollade på gräset ute men hittade inte tillräckligt med strån till en smakbit. Marsvinen blir så glada av gräs.


Har haft magsjuka igen Torsdag-Fredag, är inte riktigt sjust i magen än, Suck. Ganska mycket suckar just nu.

Missade ett marsvin som jag tänkt köpa, hann inte svara på ett mail, orkade inte ens sitta vid datorn. Så när jag skrev att jag ville ha honom hade de precis sålt honom, max otur eller!!!  

Hoppas morgon dagen blir bättre än i dag.

Önskar Er alla en trevlig dag!

Av Anna - 20 februari 2008 20:15

Lugna gatan i dag. Alla små barn= lille skutt på dagis åkte till sportstugan, så jag och Ani var kvar med 6 söta ungar. Vi hade en mys dag, med film och popcorn. Kul och lugnt. Sen snickrade vi ihop ikea lådor tillsammans med barnen det tyckte dom var kul. Chefen var och hälsade på och spred trivsel som vanligt,(inget ljug).

Jobbade till halv 6, sen gick AC och jag ut och gick med Molly. Skönt med en prommenad.

Strax börjar mitt favvo program på tv greys anatomy ,det bara måste jag se.

Ha en bra dag

KRAM

Av Anna - 19 februari 2008 19:53

Ojj ojj ooj vilken dag!

Fylld till 17, jobb,till kl 9.00.- Sen möte med omsorgs assistenten ang, mina svärföräldrar. Dom behöver städ hjälp nu när svärmor inte är bra i benet.

tillbaka till jobbet till halv 11.  Mat och lek i lagom dos. till kl 14, Då fick jag sticka tidigar för jag skulle till doktorn.

Sen doktorn och tog lite prover och sånt. Tänkte festa till det med en semmel tårta, men de var slut, men hon lovade göra en om jag vänta lite.

Så jag stack och handlade.  Handlade en massa städgrejer till svärföräldrarna, så det ska finnas till hemhjälpen. Vet inte vad de städat med förut?

Sen tillbaka till kondis, där jag gjorde min goda gärning för dagen.

När jag gick och satte mig i bilen gick en gubbe in. Jag starta min bil, -då serjag hans bil börja rulla på den lutande parkeringen. jag sprang in på kondis och ropa till gubben, hanfick sån spurt fart, bilen rulla lite till när han kom ut, men han hann in i bilen och stoppa den innan den rullade ut på vägen bakom.

Phu!!!

Ssen äntligen hem.

Hade glömt att köpa själva maten till oss, fick ta pulver soppa. Det är visst lite mycket nu, jag kommer inte ihåg något.

Sen var det marsvinens tur att få mat och lite omvårdnad. h hadde sprungit med Mollan, så det var klart.

Tog kort på marsvinen med. har nu laddat indom och gjort några färdiga för webben. Svarat på endel mail, ang marsvinen.

Nu ska jag ner och äta tårta. Mums fillibaba.!

Av Anna - 17 februari 2008 18:35

Oj vad besviken jag blev när allt försvann men nu tar jag nya tag.

Molly är halt undrar vad hom gjort, hittar inte något ömmande ställe, hon kanske har stäckt sig. Hon blev väldigt besviken när hon inte fick följa med AC och mig ut och gå. tänk om de kunde tala de små liven. Fast det gör dom ju nästan när man får en sån där blick. Ja ni vet ni som har djur...


Genmons marsvin = jag.  har haft det fullt upp , 15 gulliga marsvins ungar har det blivit + en dödfödd. Men alla andra är hur fina som helst.

Många nya roliga färger blev det också. choklad en ny färg här. Det verkar vara Billy som ger den färgen. kul.

Och så en liten buff hona, ska behålla henne. gillar den färgen.

Våren är här verkar det som , tänk det är sport lov i morgon inte riktigt klokt. Var är snön??????

Av Anna - 17 februari 2008 18:29

Va trött jag blev allt jag skrivit försvann ! suck

får se om jag orkar skriva igen senare. Suck

Av Anna - 16 februari 2008 21:48

Håller med Sanna, Svenska folket röstar så bra.

hurra.

Av Anna - 16 februari 2008 19:10

Äntligen är jag något sånär frisk.  Det var en pärs det här.

Men igår och idag mår jag fint.

I dag har jag sålt tre gulliga marsvins ungar, eftersom jag skulle till örebro kom jag överens med köparna om att mötas där, utanför berhn arena.

Jag tror killarna Q & Quattro får det fint hos flickan de skulle till och lika så för Qvinna, verkade vara en rar tjej som köpte henne.

Men lite sorgligt är det allt. Men jag har ju flera småttingar, några är redan tingade ner till Gullspång. Kul. Zima har ju fått 4 småttingar. varav en Buff tjej. kul.ska nog behålla henne.

Jag träffar så mycke trevligt folk över nätet, när man pratar marsvin.

Hoppas de som köpt marsvin hör av sig och berättar hur det går . Det är alltid kul.

Sen v ar vi till Claes ohlsson och hansdlade färg till skrivaren. dyrt men ändå billigt ,där.

I går hade vi en trevlig kväll hos A-l & S. Ett gott glas vin och goda till tugg slank ner hur lätt som helst. Någon sorts paj med svamp stuvning. MUMS.

Svamp är gott, och dom plockar mycket svamp, kul . Önskar att jag kunde lära Mollan att söka svamp. men det blir nog inte lätt.

Tack för igår om ni läser det här.

Snart dax för melodie festivalen, ska väl se fast jag vet inte. Allt låter likadant tycker jag, Carola och Andereas är så upp hajpade så det är inte klokt. Skulle vilja att det vore mer melodierna än artisterna som tävlade.

ha en skön kväll.

Presentation

Omröstning

Vilken är ditt favorit marsvin
 Lunkarya
 Sheltie
 Peruan
 Abbessiner
 Self
 nonself
 alpaca
 merino
 skinny
 lakeland
 cuy
 teddy
 rec
 CH teddy
 korthårig blandis
 långhårig blandis
 virvel blandis.
 annan sorts marsvin

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards