Alla inlägg under mars 2008

Av Anna - 31 mars 2008 21:47

jA HA , VAD HAR HÄNT PÅ NORRVÄGEN I DAG DÅ? får fundera.

inget speciellt,

Bara en trevlig dag så där. Jobbat, slutat tidigt, hem och fixat, Sen kom P från Gullsång hit och köpte 4 marsvin. Det var kul. Men hennes barn gillade nog studsmattan mest. Roligt med så många till samma ställe.

Plutonium var ju riktigt fin nu,

Hoppas tjejerna fick ordning på pälsarna efter mitt bad av dom. Såg värre ut efter en före badet.

Sen hann jag bara äta en bit, och sen kom anso och hämtade mig till vattengympan i vingåker.

Jätte kul, tänk vad skönt och roligt att plaska runt. Vi  hade en annan ledare och det var kul hon använde snablar och bollar, det var kul och nytt för oss.

Kom hem och tittade på Anna Phihl, jätte bra serie tycker jag.  Man skulle ha blivit Polis, intressant yrke,jobba med männsker. Fast det gör jag ju nu med, och man kan känna sig som en polis ibland. När man domderar. Som tur är inte alltför ofta hoppas jag.

Skickade ett mail till las vegas. min kära föredetta arbetskamrat T, har ju fått smått.  Roligt om hon bott kvar här, fast hon var för bra för oss, så hon hade aldrig stannat i lilla kilsmo.

Fischaa s närkingen om jag iiiiinte skulle kliiiva ner iiii biiiingen, Sussinöö!!!

Av Anna - 30 mars 2008 18:35

Ännu än dag börjar lida mot sitt slut.

'Har precis sålt 2 gulliga marsvins ungar. hoppas dom kommer trivas ihop med sin nya matte, det tror jag. Riktiga djur mänsker.

I dag har ju tiden varit liksom urled. Tänk att vi inte kan ha sommartid året om.

Hålla på och byta på det här viset.

Sommar tid är bäst!!!!

Sen har jag travat ved, ganska kul, fast just nu känns det som det är för mycket.

Men lilla gubben min, han sliter och ståri. Tur att det var skönt väder i dag.

Tog med hunden och E ut på en prommenad. Mycket trevligt vi gick  från vattentornet. en prommenad längs vägen förbi det fina vind skyddet.

Lagat mat har jag ju gjort förstås, kykling ris och inlagd gurka mums, fast ICA's sötsura sås var inte god.

nej uncel ben's ska det vara.

Föresten åkte vi och hämtade kina mat, i högsjö i fredags kväll.

Helt underbart gott.

Tog en meny med tre rätter

biff med bambu skott, friterade räkor(jättar), kykling spett i jordnötsås.

allt var otroligt mumsigt.

det vill jag nog göra fler gånger.

Hej svejs från mejs!

Av Anna - 26 mars 2008 20:01

Hej och hå!

Vilken dag det var i går. Tillbringade eftermidagen och kvällen på sjukan. Men för att starta från början.

På fm var vi ute i skogen mysigt och fullt av snö. alla barnen lekte jättebra och vi hade en extra fröken med från hampetorp. Vi har nämligen arbets byte ibland.

Sen hem till dagis och åt lunch, efteråt får barnen stanna inne och leka om de vill. Det ville dom och dom hade jätte kul tills en tjej klättrade upp på ett bord och ramlade ner, suck.

Vi trodde inte det var så farligt, hon fick gå och lägga sig på soffan. AN ringde till pappa. Jag giock och tittade till henne och såg att armen var väldigt tjock på ett ställe. Har ju sett brutna armar förr. så.

Iallafall var flickans pappa sjuk och mamman ännu värre hon var på sjukhus. Så då fick jag ta med flickan till vårdcentralen och sedan sjukhuset.

Till råga på allt var vädret det värsta på hela vintern*****bara snö****

All denna väntan först röntgen sen till akuten, vänta där. inte fick vi äta något ifall de skulle operera,

som tur var behövdes det inte.Men armen var bruten och skulle gipsas,

  När allt var klart vid 7 tiden åkte vi och tog en hamburgare, ni vet var!

Inte hemma förens efter 8. oj vilken dag.

Men vilken duktig tjej , bara 4 år.

Ja sånt är livet, oförutsägbart. otroligt omväxlande, och tröttande.

sov gott

ska ner och se mitt favo program grey's anatomy.

Av Anna - 24 mars 2008 20:41

Fasiken inte vill man till jobbet i morgon, eller hur, det blir värre ju längre man är hemma. annars trivs man ju där.

Jag håller på och ska köpa ett litet marsvin från Kalmar, nu är det bara att försöka fixa transporten hem hit , på något vis.

det ska nog ordna sig.

Jag vill att alla ska svara snart på mina mail bara. suck jag väntar.

Promenerat med Molly en stund på fm, lagat mat, åkte och köpte foder morötter till marsvinen, nu blir det massor till kvällsmat. Mums vad gott, visst är det konstigt men jag tycker fodermorötterna är godare än vanliga , jag med.

Hoppas att de har tingat mina marsvin kommer och hämtar snart. om jag nu ska få hem en till.

Vilket snöfall värsta julesnön.

simma lugnt, sa ugglan i fablernas värld, stämmer bra tycker jag.

bilden är på Tilly och mamma Zima

Av Anna - 23 mars 2008 18:55

Ja ha , så var snart påsken över, vi har haft en mycket trevlig påsk får jag lova. Lång fredagen , bakade jag  tårtbottnar så det stod härliga till. goda maräng bottnar som skulle vara i ugnen 1 timme och en kvart, jag skulle göra  fyra så det tog ett tag, men man kunde ju göra annat när de var i ugnen.

Sen i går påsk afton var vi först till bror min i kumla på middag, Oj vad mycket god mat de lagat

Det ända jag bidrog med var tårtan och en potatis gratäng.

Åt oss propp mätta.

Sen hem en liten stun och så vidare till våra kompisar E&J.

En mycket trvlig kväll med mer gott att äta, trevligt sällskap. jätte kul.

A-L&S kom också dit till kaffet.

Vi spelade Singstar, vi tjejer, killarna var lite fega där.

Det var kul. Såna häringa sam lingar skulle man vara på oftare.

I dag har H kapat ved, Jag har mest lagat mat.Bytt på marsvinen eftersom jag inte hann igår.

Jag blir galen på dessa svamp öron.

Hualigen!!!

GLAD PÅSK!!!

Av Anna - 20 mars 2008 17:08

oHoHoh HÖRS NER FRÅN trappan, Käre gubben har anlänt flämtande som ett bälga spel. Han har varit ute och ränt en stund, Mollan var med så klart.

Han har kondis min gu'be. Bra mår han av ett också, själv mår jag pyton av att tänka på att springa. Gå är en sak. Har aldrig gillat att jogga inte ens i ungdomens dagar när kilona inte var lika många.

Lungt på jobbet i dag. vi pysslade och var ute nästan hela tiden.

Roligt har vi nästan jämt. Vi som jobbar trivs ihop, tycker i allafall jag.

Sen pratade jag med min allra älsta bästa vän i telefon, vi pratar aldeless för sällan,Ses ännu mer sällan. Men när vi pratar känns det så bra, som vi aldrig gör annat.
Käre värld vad ved vi har i trädgår'n. gisses amalia vilket jobb.

Men som sagt ved värmer många gånger.

Men träd är vackrare om de står upp. Tog en fin bild sist när vi åkte från finnspång.

Påska kärringen har ju kommit upp med. En riktig skönhet.

Mailar en massa folk om marsvin, Hoppas de svarar snart. Det här Spray som jag har funkar inte rigtigt bra just n u.

GLAD PÅSK

Av Anna - 19 mars 2008 20:18

Hej

Jag har varit ledig i dag.

helt underbart.

Sova lite längra, gå ut med Mollan än längre morgon sväng.

Bara ta det lugnt.

J och hans kompisar tog busen till gustavsvik och badade hela da'n.

hade erbjudit mig att skjutsa dom, men de ville åka buss, vilket jag aldrig skulle gjort.

Ville i allafall åka en sväng, och E hade inget för sig så han och jag åkte till stan, skulle köpa present till en blivande 7 åring. det är inte lätt ska jag säga.

Men till slut så.

Köpte lite grejor till hunden, en ny borste istället för den hon åt upp.

Sen åt vi gott på mc Dounalds. Ingen drive in denna gång.

Kom inte hem förens vid 5 tiden.

sen har det gått i ett.

Grejat och tagit lite kort på marsvinen, Suck den här svampen var besvärlig.

ett marsvin till  har fått det.

suck!!!

Sen vill jag köpa 2 marsvin self i färgen buff.

någon som har? hör av er!!!

kramgott till er alla

Av Anna - 16 mars 2008 19:43

Hej

I dag har jag och J varit på kalas hos min syster, hennes lillaT fyllde 2 år för några dagar sen.

Dom bor i Finnspång så det är en bit, men i dag gick det fort,

Trevligt, brorsan med familj var också där. Här ser ni en bild på min käre bror i lek tagen. V tittar intresserat på.

Har fotat marsvin också. tänk att de aldrig vill stå som man vill, när man ska ta har de hunnit vrida sig totalt.

I går klippte vi häcken . den var mellan 1-2 meter hög, det vart jätte ljust runt huset. Då vi kapade den vid marken. Hoppas det kommer nya skott nu bara.


Presentation

Omröstning

Vilken är ditt favorit marsvin
 Lunkarya
 Sheltie
 Peruan
 Abbessiner
 Self
 nonself
 alpaca
 merino
 skinny
 lakeland
 cuy
 teddy
 rec
 CH teddy
 korthårig blandis
 långhårig blandis
 virvel blandis.
 annan sorts marsvin

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6
7
8 9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards